STRONA ARCHIWALNA
logo bip
Logotyp WITD
banner góra

Zaproszenie do udziału w dialogu technicznym w trybie art. 31a i art. 31b ustawy prawa zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku do wyspecyfikowania mobilnej linii diagnostycznej na potrzeby WITD we Wrocławiu



Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego we Wrocławiu zamierza wyposażyć swoje służy kontrolne w „mobilną linię diagnostyczną dla samochodów dostawczych ,ciężarowych i autobusów. Wyposażenie w specjalistyczny sprzęt kontrolno-pomiarowy wpłynie na jakość monitoringu i ochronę środowiska naturalnego i pozwoli nam na skuteczną eliminacje z ruchu pojazdów, których stan techniczny stanowi zagrożenie dla środowiska.

Zakup stacji wg poniższej wstępnej specyfikacji ogólnej, umożliwi przeprowadzenie szczegółowych kontroli w transporcie drogowym znacznie wykraczających poza aktualne możliwości techniczne. Inwestycja wprost przełoży się bezpośrednio na efekty ekologiczne mogące zostać osiągnięte dzięki nowoczesnym narzędziom kontroli.

Specyfikacja inwestycji przewiduje w szczególności :

1.Mobilny kontener diagnostyczny dostosowany do zabudowy poniższych urządzeń:

- jednostka sterująca zabudowana w biurze przy kontenerze,

- płyta wstępnej zbieżności do 15t.

- urządzenia rolkowe do badania hamulców w pojazdach o nacisku na oś do 18t. z urządzeniem ważącym,

- szarpak hydrauliczny o nośności do 20t.

Parametry techniczne stacji:

- minimalne wymiary kontenera ( L x B x H ) 6056 x 2437 x 25900 mm,

- minimalne wymiary miejsca na którym zostanie rozłożona stacja z podniesionym zadaszeniem 6100 x 9900 x 4700 mm,

- szerokość przejazdu przez stanowisko max 3624 mm,

- wysokość przejazdu przez stanowisko przy podniesionym zadaszeniu max 4287 mm,

- wysokość przejazdu przez stanowisko przy opuszczonym zadaszeniu max 1995 mm,

- min. rozstaw kół 880 mm,

- max. Rozstaw kół 2550 mm,

- badanie pojazdów o max nacisku na oś do 15t.

- zasilanie własne lub z zabudowanego przy kontenerze generatora prądu,

- powierzchnia biura minimum 2m²,

2. Specyfikacja urządzeń zintegrowanych:

- agregat prądotwórczy do zasilania kompletnego stanowiska,

- klimatyzacja biura,

- urządzenie rolkowe do pomiaru siły hamowania w pojazdach o nacisku na oś do 18,0t.

- zestaw wagowy przy urządzeniu rolkowym ( 8-puszkowy) do pomiarów statycznych i dynamicznych,

- sterowanie na podczerwień za pomocą pilota z możliwością podłączenia miernika nacisku na pedał hamulca wraz z ładowarką,

- bezprzewodowy ekran dotykowy do sterowania stanowiskiem, odporny na warunki atmosferyczne oraz na wstrząsy, posiadający ochronny gumowy futerał z paskiem,

- moduł przyłączeniowy do jednostki sterującej do urządzeń zewnętrznych w przypadku stosowania testera płynu hamulcowego czy urządzenia  do ustawiania świateł,

- zestaw 2 szt. czujników ciśnień ( 0-20 bar) wraz z ładowarką  ( do 10 szt. czujników ),

- miernik nacisku na pedał hamulca,

- wyłącznik awaryjny,

- system blokowania bębnów urządzenia rolkowego ułatwiający wyjazd z urządzenia,

- system zmiany kierunku obrotów bębnów  w urządzeniu rolkowym,

- płytowy tester ustawienia kół (wstępnej kontroli zbieżności ) podłączony w systemie pulpitu sterującego linią  diagnostyczną, pełna wizualizacja wyników na monitorze ( oraz na bezprzewodowym ekranie dotykowym – opcja ),

- szarpak hydrauliczny do kontroli luzów w układzie zawieszenia dla pojazdów o max nacisku na oś do 20t. sterowany bezprzewodową latarką led.

3. Wyposażenie kontrolne dodatkowe dedykowane:

- tester płynu hamulcowego z wymiennymi pinami

- urządzenie do ustawiania reflektorów z wyświetlaczem graficznym LCD i systemem pomiarowym w technologii kamer COMOS. Ustawianie urządzenia względem pojazdu przy pomocy lasera konturowego oraz moduł połączenia z PC przy pomocy Bluetooth

- zestaw urządzeń do analizy spalin: wieloskładnikowy analizator spalin do silników benzynowych,

- dymomierz do silników diesla zawierający m.in.:

- oprogramowanie do wizualizacji wyników pomiarowych na ekranie zestawu komputerowego,

            - szczypce do pomiaru prędkości obrotowej,

            - czujnik temperatury oleju,

            - element skompilowanej stacji połączonej z komputerem  PC,

            - miernik prędkości obrotowej,

            - kalibrator,

- urządzenie do pomiaru zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu – typ podlegający homologacji,

- urządzenie do wstępnego pomiaru zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu – typ nie podlegający homologacji,

- zestaw do kontroli paliwa tzw. Mały chemik wraz z strzykawką  do poboru paliwa,

- urządzenie do kontroli zaciemnienia szyb,

- sonometr

4. Uruchomienie oraz szkolenie z obsługi.

 

Aktualna wstępna specyfikacja  została ustalona w wyniku rozpoznania rynku.

Zapraszamy wszystkich potencjalnych wykonawców do uczestnictwa w dialogu technicznych w celu doprecyzowania opisu przedmiotu zamówienia po względem parametrów technicznych oraz szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia. Będzie to bardzo istotne w planowanym do przeprowadzenia postępowaniu przetargowym.

Pytania zadane przez potencjalnych wykonawców:

1. Uważamy że urządzenia tworzące ścieżkę kontrolną powinny tworzyć spójną technologię więc wszystkie urządzenia powinny być przystosowane do identycznych obciążeń, proponujemy 20 ton na oś

2. Prosimy o dodatkowe informację na temat układu wagowego zamontowanego w urządzeniu rolkowym, czy ma być wyposażony w symulator obciążenia osi. Czy czujniki tensometryczne układu wagowego mają posiadać certyfikat (świadectwo wzorcowania)?

3. Sterowanie linią z pilota na podczerwień jest technologią przestarzałą oraz problematyczną, proponujemy bezprzewodową komunikację opartą na falach radiowych.

Odpowiedzi na pytania do dialogu zadane przez potencjalnych wykonawców:

Odp.1.

Zamawiający w celu zapewnienia wspólnej technologii ścieżki kontrolnej przyjmuje, że wszystkie urządzenia będą przystosowane do identycznych obciążeń min 20 ton na oś.

Odp.2.

Zamawiający przewiduje zamontowanie układu wagowego dopuszczonego do użytkowania zgodnie z obowiązującymi przepisami (np. świadectwo wzorcowania).

Odp.3 przez ITS

Zamawiający przewiduje sterowanie linią bezprzewodową komunikacją oparta na falach radiowych.

Pytania zamawiającego do potencjalnych uczestników dialogu technicznego.

1.Czy warunki określone przez ITS WT-ITS 21/97 obowiązują dla wszystkich diagnostycznych  urządzeń rolkowych stosowanych na terenie RP?

2.Przy założeniach linii diagnostycznej oraz pozostawieniu miejsca do swobodnej kontroli pojazdów, ile miejsca pozostanie na część techniczną i część techniczno – operatorska?

3.Czy urządzenia rolkowe mają funkcjonalność zmiany kierunku obrotu bębna i blokadę obrotów rolek?

Pytania do dialogu zadane przez potencjalnych wykonawców

1.Proisimy o przedstawienie listy oraz rozmieszczenie wyposażenia znajdującego się w pomieszczeniu  techniczno-operatorskim.

Pytania i odpowiedzi prowadzone w ramach dialogu technicznego pomiędzy zamawiającym

1.Czy warunki określone przez ITS WT-ITS 21/97 obowiązują dla wszystkich diagnostycznych  urządzeń rolkowych stosowanych na terenie RP?

    Tak są to kryteria obowiązujące na terenie RP

2.Przy założeniach linii diagnostycznej oraz pozostawieniu miejsca do swobodnej kontroli pojazdów, ile miejsca pozostanie na część techniczną i część techniczno – operatorska?
   
    Szacujemy, że będzie to: część techniczna - minimum 2000x1000 , część techniczno - operatorska minimum 2200x1400

3.Czy urządzenia rolkowe mają funkcjonalność zmiany kierunku obrotu bębna i blokadę obrotów rolek?

    Urządzenie rolkowe zostanie wyposażone w hamulec oraz będzie posiadało funkcjonalność zmiany kierunku obrotów.

Pytania zamawiającego (17.03.2014):

1.Czy wymagana jest homologacja kontenera do przewozu samochodowego?

2.Czy wszystkie urządzenia obsługowe stacji się komunikować poprzez jedna sieć WiFi ?

3.Przy jakim prześwicie po rozłożeniu stacji będzie możliwe badanie wszystkich pojazdów samochodowych: osobowych, busów, ciężarowych, autobusów i autobusów niskopodłogowych?

Ad1. Nie jest wymagany homologacja.
Ad2. Musimy otrzymać od Państwa pełną listę urządzeń jakie mają się znaleźć na stacji.
Ad3. Minimalny prześwit 220

Osoba do kontaktu – Oczkowicz Czeslaw , tel.71/320-90-85, e-mail :coczkowicz@dolnyslask.witd.gov.pl



2014-02-04

Wytworzył przez:   Ciesielski Marek
Zatwierdził przez:    Ciesielski Marek
Ostatnia zmiana wykonana przez: Ciesielski Marek
Ostatnia data aktualizacji wykonana w dniu: 2021-10-22 11:03:32